Home > Blog > Client story > TCL steunde ArmenTeKort met hun Pardot optimalisatie
Enterprise case Soprema
Het belang van een lokale Salesforce implementatie partner
maart 5, 2021
Case Hyperion Group
De meerwaarde van Salesforce Sales Cloud voor een ecosysteem aan partnerbedrijven
april 6, 2021
Non-profit case ArmenTeKort

TCL steunde ArmenTeKort met hun Pardot optimalisatie

Salesforces 1% pledge: geef terug aan de maatschappij

Salesforces cultuur van de afgelopen 18 jaar maakt het mogelijk voor werknemers en hun gemeenschappen om de sociale sector te ondersteunen. Salesforce.org is gebaseerd op het 1-1-1 model: besteed 1% van de omzet, het product en/of de tijd van de medewerkers aan je gemeenschappen. Omdat dit ook een belangrijke pijler is voor The Customer link hebben we de 1% pledge aangenomen en nemen we onze verantwoordelijkheid om terug te geven. In 2021 is één van onze pledge projecten ArmenTeKort vzw. ArmenTeKort is een non-profit organisatie die als doel heeft structurele armoede te elimineren door kansrijke en kansarme stadsgenoten met elkaar te verbinden. Door te laten zien dat het anders kan en mensen het gevoel te geven dat ze er niet alleen voor staan, gelooft ArmenTeKort erin dat we kansarmoede kunnen weren uit onze moderne maatschappij.  

TCL ging de pledge aan en deelde haar Pardot expertise

De vzw kon rekenen op onze expertise omtrent marketing automation binnen The Customer Link. ArmenTeKort gebruikt Salesforce Sales Cloud alsook Pardot om zijn activiteiten en processen te ondersteunen.  Pardot, de marketing automation tool, is sinds zomer 2020 opgezet met als doel om de communicatie met ambassadeurs, sponsors, vrijwilligers, partners,… te optimaliseren en de opvolging te automatiseren.

Stap 1: de healthcheck

Voor onze eerste sprint hebben we allereerst een healthcheck gedaan van hun huidige werking; welke essentiële elementen ontbraken er nog, welke konden we optimaliseren en wat was er al in orde. Van hieruit hebben we een bucket opgesteld met werkpunten, die we hebben afgestemd met de interne planning van ArmeTeKort.

Stap 2: strategieworkshops

Vanaf dat dit op punt stond, organiseerden we twee workshops waarin we de communicatiestrategie en marketing flows onder de loep namen. Hieruit konden we de werkpunten van de bucket afwerken en nieuwe marketing flows uittekenen. Tijdens het gehele proces hebben we ArmenTeKort ook bijgestaan bij allerlei vragen omtrent de tool; nieuwigheden, best practices en mogelijke optimalisaties kwamen allemaal aan bod.

Op het einde van deze eerste sprint hebben we enkele mooie resultaten geboekt. Wij bij The Customer Link zijn blij dat we dit nobel doel konden steunen. Het vervolg van onze samenwerking staat binnen enkele weken al gepland. Ben jij zelf ook een non-profit organisatie? Wist je dan dat je bij Salesforce je eerste 10 licenties gratis krijgt? Wil je meer informatie over Salesforces werking voor non-profits, aarzel dan niet om ons te contacteren.

 

Terug naar client stories