Home > Blog > Salesforce partner > Onze favorieten van de Salesforce Summer ’22 Release
Stagiair Olivier
Achter de schermen bij The Customer Link: stagiair Olivier Du Four
juni 9, 2022
Salesforce Voice
Een betere telefonische service-ervaring met Salesforce Voice
oktober 12, 2022
Salesforce Summer '22 Release

Onze favorieten van de Salesforce Summer ’22 Release 

Elk seizoen lanceert Salesforce een heel aantal nieuwe functies en verbeteringen. Onze Salesforce Developer Jan Youlton en Functionele Salesforce Consultants Arnaud Lageirse en Jonas Meys kozen hun favorieten uit de Salesforce Summer ’22 release en maakten er een handige samenvatting van 

De favorieten van Arnaud

1. Custom adresvelden maken (Bèta) 

Om de nauwkeurigheid van je adresgegevens en gebruikerservaringen te verbeteren, kan je nu custom velden maken die het gedrag van standaard adresvelden nabootsen. Op custom objecten kan je meerdere adresblokken toevoegen om unieke/onderscheidende adresinformatie te bepalen voor custom objecten of zelfs standaard objecten, en je kan meerdere custom objecten aan één adres koppelen als een custom veld.  

Dat je een adresveld kan toevoegen aan een custom object, in plaats van alle velden één voor één opnieuw te moeten maken, is een groot pluspunt. Ondanks dat deze functie nog bèta is, win je er nu al veel tijd mee. 

custom adresveldencustom adresvelden

2. Keuzelijstwaarden in bulk beheren (Bèta) 

Verhoog je productiviteit door massabewerkingen uit te voeren op zowel actieve als inactieve waarden uit keuzelijsten. 

Het activeren, deactiveren, verwijderen en vervangen van keuzelijstwaarden was een tijdrovende taak, omdat dit één voor één moest gebeuren. Je bespaart nu veel tijd doordat je dit in bulk kan doen.  

Daarnaast zijn de foutmeldingen bij het invoegen van nieuwe keuzelijstwaarden geoptimaliseerd. Dubbele waarden worden nu expliciet aangegeven.  

Keuzelijsten in bulk

3. Gerelateerde lijsten aanpassen en filteren in de Lightning App Builder 

Het is nu mogelijk om gerelateerde lijsten te maken, aan te passen en filters toe te voegen rechtstreeks in de Lightning App Builder, in plaats van in de Page Lay-out Editor. 

Herorganiseer, verwijder en voeg kolommen toe, configureer sorteervolgordes en dynamische acties en voeg filters toe aan je gerelateerde lijsten zodat bezoekers zien wat jij wilt dat zij zien. 

Wil je enkel de meest relevante records zien? Dit kan door twee of meerdere gerelateerde lijsten met verschillende filters voor hetzelfde object op te zetten. Maak bijvoorbeeld op de contactrecordpagina één gerelateerde lijst aan om alleen de opportuniteiten van de afgelopen 30 dagen te zien. Maak vervolgens een tweede gerelateerde lijst om alle opportuniteiten met een bedrag van meer dan 500,000 te zien. 

Lightning App Builder

De favorieten van Jonas  

1. Oproepen efficiënter doorverbinden 

Salesforce verbeterde de ervaring bij het doorverbinden van gesprekken. Dankzij de Omni-Channel Flow kunnen agenten nu de klantenervaring stroomlijnen en bellers doorverbinden naar een flow. 

Door nieuwe doorschakelfilters besparen agenten tijd bij het scrollen en kunnen ze een spraakoproep doorverbinden op basis van een categorie, zoals Agent of Wachtrij, of op beschikbaarheid van de agent. Bovendien kunnen agenten andere agenten, waarnaar ze vaak doorverbinden, markeren als favorieten. 

Bij blind doorverbinden kunnen agenten kiezen of ze een conferentie willen starten of het gesprek zonder context willen doorverbinden. En met click-to-call hebben agenten aan de telefoon meer flexibiliteit en kunnen ze ervoor kiezen om het Omni-Channel doorverbinden over te slaan en in plaats daarvan op eender welk telefoonnummer in Salesforce te klikken om door te verbinden. 

Veel nieuwe doorschakelmogelijkheden dus!    

TCL5 TCL6

2. Omgaan met escalaties dankzij de tussenkomst van leidinggevenden  

Dankzij de ‘barge-in’ functionaliteit die is toegevoegd aan Call Monitoring in Omni Supervisor, is het makkelijker voor leidinggevenden om in te grijpen wanneer een oproep escaleert.

Leidinggevenden kunnen luisteren naar een lopend gesprek vanuit Omni Supervisor en er gemakkelijk aan deelnemen wanneer ze een agent willen helpen.

De favorieten van Jan 

1. Flows herorganiseren in de Flow Trigger Explorer

Dankzij de Flow Trigger Explorer is het nu mogelijk om record-getriggerde flows te herorganiseren volgens de door jouw gewenste uitvoeringsvolgorde. Bijvoorbeeld wanneer bepaalde bedrijfslogica een andere logica zou moeten volgen.

Daarnaast kan je met Flow Trigger Explorer de uitvoeringsvolgorde van record-getriggerde flows beheren zonder afzonderlijke flows te openen en te bewerken. Je hoeft ze alleen maar op hun plaats te slepen. 

Flow Trigger Explorer

2. De Flow Trigger Explorer gebruiken in Object Manager

De Flow Trigger Explorer is nu rechtstreeks toegankelijk vanuit de Object Manager.

Dit zorgt voor een handig overzicht en snel beheer van je bestaande record-getriggerde flows in de Object Manager.

Object manager

3. Formules gebruiken als toelatingsvoorwaarden voor een flow

Een formulebouwer is nu beschikbaar in het startelement van record-getriggerde flows. Deze leidt je door de syntax en vereenvoudigt het proces.

Dankzij deze formules zijn er meer mogelijkheden voor toelatingscriteria. In plaats van te moeten wachten tot je een flow opslaat, kan je nu de syntax van de formule controleren en fouten rechtzetten terwijl je aan de flow werkt.

formulebouwer

Dit waren de favoriete functies van onze experten uit de Salesforce Summer ’22 release. Kan je hulp gebruiken bij de implementatie ervan voor jouw bedrijf? Aarzel dan niet om ons te contacteren!