Home > F.A.Q.

Veelgestelde vragen

Hoe of waar moet ik Salesforce licenties aankopen

Via www.salesforce.com kan je steeds een free trial makkelijk opstarten en van daaruit ook jouw Salesforce licenties aankopen.
Wij kunnen je hier ook zelf steeds mee verder helpen, dus neem gerust contact met ons op om je hierbij te helpen.

 

Wat is de rol van een Salesforce implementatie partner? waarvoor heb ik die nodig?

Een implementatiepartner gaat je helpen met de Salesforce omgeving. Via Salesforce koop je jouw licenties om toegang te krijgen tot jouw eigen platform. De implementatiepartner helpt jou bij het bouwen van dit platform naar jouw specifieke processen en noden.

Een Salesforce partner is een organisatie die door Salesforce erkend is, het product door en door kent, en je helpt bij de implementatie van jouw nieuwe CRM-omgeving. Je kan steeds op jouw partner rekenen voor set-ups, in-depth training, support,… kortom alles om een succesvolle implementatie te verzekeren en het platform volledig te optimaliseren in jouw werkprocessen.

 

Wie moet ik betrekken in mijn organisatie voor een Salesforce implementatie?

Welke rollen rond de tafel moeten zitten, hangt af van het implementatieproject en de gewenste doelen na go-live. Is dit eerder gefocust op Sales Cloud? Of Service Cloud? Of wordt ook Marketing Cloud er direct mee geïntegreerd?  Afhankelijk van deze insteken kan je respectievelijk mensen betrekken uit jouw salesteam, jouw customer care departement of het marketingteam.

The Customer Link kan je ook steeds helpen om dit mee te definiëren en zo de nodige inzichten aan tafel te betrekken.

 

Wat is de duurtijd/looptijd van de opzet van Salesforce?

Het implementeren van een effectieve Salesforce-organisatie is heel persoonlijk. Wil je een basis CRM tool? Wil je hier ook een servicetool aan linken? Wil je graag integraties met andere tools? Al deze aspecten kunnen een invloed hebben op de duur van een implementatie.
Voor een Sales Cloud CRM oplossing met normale data-import en geen al te complexe integraties, kan jouw implementatiepartner je op 4 tot 5 weken op weg helpen.

 

Waar moet ik mee rekening houden bij een implementatie?

Het is belangrijk dat je ook wat interne resources beschikbaar kan stellen om samen met jouw implementatiepartner de lijnen van het datamodel te kunnen uittekenen. Alsook zich kunnen focussen op eventuele datacleaning, etc.
Het implementatietraject is dus steeds in co-creatie.

 

Hoe werkt support voor Salesforce?

Jouw implementatiepartner zorgt ook voor ondersteuning nadat jouw Salesforce operationeel is of als er vanuit jouw team suggesties voor nieuwe integraties of optimalisaties zijn. The Customer Link vindt het belangrijk dat je beroep kan blijven doen op ons met eventuele vragen die zich stellen als je het platform intensief aan het gebruiken bent. Via de supportpakketten van The Customer Link wordt er steeds een transparante werkmethode gehanteerd. Onze verschillende support opties kan je vinden op de website.

 

Hoe kan ik omgaan met user adoptie/change?

Als implementatiepartner zorgt The Customer Link ervoor dat de Salesforce instantie zo goed mogelijk op jullie als bedrijf is afgestemd. Hierdoor gaat de transformatie naar Salesforce gemakkelijker verlopen.

Als partner verzorgen we steeds een end-user training en admintraining. Dit is voor ons een deel van het basispakket om je Salesforce omgeving te kunnen gebruiken. Daarnaast heeft The Customer Link ook andere trainingen voorzien of kunnen ze andere groepen van jouw medewekers in Salesforce trainen. Hieraan gekoppeld worden er ook handleidingen voorzien en vind je tal van opleidingen op Trailhead.salesforce.com om jouw medewerkers snel mee te hebben.

 

Kan Salesforce geïntegreerd worden met mijn huidige applicaties?

Dat kan zeker. Salesforce kent tal van plug-ins om andere applicaties te koppelen. Dit gaat bijvoorbeeld over: outlook, Office 365, wordpress, Google Cloud, Microsoft teams, slack, mailchimp, dropbox, ERP-systemen, webshop, etc.

 

Hoe moet ik me registeren als non-profit?

Salesforce heeft een ander platform en way-of-working voor non-profits. Alles in het teken om jullie impact te vergroten. Via salesforce.org vind  je alle informatie en kan je jouw 10 gratis licenties en bijkomende kortingen aanvragen. The Customer Link ondersteunt ook non-profits in dit applicatieproces.

 

Is Salesforce ook geschikt voor kleinere organisaties en KMO’s?

Salesforce is niet enkel geschikt voor grote bedrijven met complexe processen en datamodellen. Heel wat KMO’s ervaren dagdagelijks de vele voordelen van hun op maat gemaakte Salesforce omgeving. Je hebt de éénmalige opzet om mee rekening te houden, maar nadien werk je met de zekerheid dat je nooit meer van customer success platform zal moeten veranderen. En dit betekent een enorme stap vooruit in het digitaliseren en efficiënter maken van iedere organisatie, van klein tot groot. Werk je in een KMO en ben je nog niet overtuigd? Vraag dan een vrijblijvend gesprek met The Customer Link aan om al je vragen te beantwoorden.