Home > Blog > Client story > Een efficiënt backoffice systeem dankzij Salesforce Service Cloud
Case Viva Packaging Europe nv
Salesforce Sales Cloud als kickstart naar een Customer 360° aanpak
mei 17, 2021
Spire Partnership
The Customer Link als trouwe partner van Spire
juni 30, 2021
Client story Winston - Service Cloud

Een efficiënt backoffice systeem dankzij Salesforce Service Cloud

Winston is een innovatief advocatenkantoor dat aan mensen met juridische problemen de mogelijkheid biedt om op een laagdrempelige manier bij advocaten aan te kloppen. Via hun online platform kan je juridisch advies aanvragen waarvoor je vooraf betaalt en waarop je een snel en duidelijk antwoord krijgt. Net alsof je iets bestelt op je favoriete webshop! Om hun online platform te ondersteunen, was een backoffice systeem nodig dat ervoor zorgt dat de juiste juridische vragen naar de juiste advocaten worden doorgestuurd. Hiervoor had Winston nood een Salesforce Service Cloud implementatiepartner die geloofde in hun service en visie én die een tool en processen op maat kon implementeren. Enter The Customer Link!  

Fase 1: Implementatie van Service Cloud en integratie met CMS Craft

 Aangezien Winston een start-up is, moesten heel veel van hun processen nog worden gedefinieerd. Om deze klus te klaren organiseerden we een grondige discovery workshop waarin we alle processen, flows van cases en andere vereisten onder de loep namen. Nadat we alles vastlegden, was het tijd voor de implementatie van Service Cloud. Bij deze implementatie werden de typische functionaliteiten van een Service Cloud opgezet zoals een kennisbank, omnichannel, autoresponders, enzovoort. Daarnaast bouwden we ook diverse componenten op maat om de processen van Winston te ondersteunen. Ten slotte was een integratie tussen Salesforce Service Cloud en CMS Craft noodzakelijk, omdat het front-end gedeelte van Winstons online platform op CMS Craft werd gebouwd.  

Fase 2: Bouwen van geavanceerde templates

In de tweede fase van het project maakten we diverse geavanceerde templates voor het bedrijf die ervoor zorgen dat de communicatie naar de cliënt toe professioneel, geautomatiseerd en branded kan gebeuren. Deze templates zouden niet enkel gebruikt worden voor het presenteren van een juridisch advies, maar ook voor het versturen van geautomatiseerde facturen en offertes. We besloten daarom om deze templates te bouwen met PDF Butler. Deze tool faciliteert namelijk ook de set-up voor het elektronisch ondertekenen van deze offertes. Handig toch? Nadat alles live werd gezet, gaven we eindgebruiker- en admin-trainingen aan het volledige Winston-team. Nu kunnen zij ook zelfstandig met Service Cloud aan de slag! Daarnaast konden ze in de nazorgperiode ook steeds bij ons terecht met vragen.  

TCL als Salesforce partner voor de komende jaren 

The Customer Link is nu Winstons go-to partner als het gaat om Salesforce verbeteringen. We ondersteunen het team waar nodig en zullen dit de komende jaren ook blijven doen. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat het bedrijf alsmaar blijft groeien!

“Om onze visie van een hippe, laagdrempelige en digitale advocatuur uit te werken is TCL de ideale partner. TCL heeft Salesforce op maat van Winston gemaakt, met een focus op automatisatie en schaalbaarheid.” – Armin Wintein, Winston

Kan jij ook een Salesforce Service Cloud partner gebruiken? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We linken je met plezier met één van onze experten.  

Terug naar client stories