Digitalisering met Salesforce en een nieuwe app voor ECFS
ECFS Obesity Solutions is actief binnen de bariatrische chirurgie. Aan de hand van een persoonlijk en professioneel zorgplan begeleiden zij patiënten naar een gezond gewicht. Op basis van een discovery analyse bracht The Customer Link de behoeftes van ECFS op vlak van digitalisering en ondersteuning bij hun groeiende ambities in kaart. De opzet van Salesforce als CRM-tool met een koppeling aan een nieuwe app bleek al snel de juiste match om aan deze behoeftes tegemoet te komen.
ECFS’s digitale ambities
ECFS ondersteunt patiënten bij elke stap in het proces naar een gezond gewicht: van de praktische regelingen voor hotels, taxi’s, etc. tot de professionele nazorg op fysiek en psychisch vlak. Bijna elk moment van de dag wordt er support gegeven door ECFS’s Care Managers.
ECFS slaagde er de afgelopen jaren in om via georganiseerde Excel files patiënten op te volgen en kwalitatieve ondersteuning te bieden. Maar het spreekt voor zich dat digitalisering de dag van vandaag niet meer weg te denken is en dus ook ECFS deze boot niet wil missen.
Vanuit een duidelijke visie omtrent de groei die ze de komende jaren willen maken, droomde ECFS van een centraal systeem dat ook te linken is aan een eigen applicatie. Met zo’n applicatie kunnen ze tijdlozer en in directer contact staan met hun patiënten.
Digitalisering met Salesforce
Vanuit de Cronos familie besloten we de handen in elkaar te slaan met digital product design agency Little Miss Robot. Little Miss Robot nam de app-ontwikkeling op zich, terwijl we bij The Customer Link zorgden voor een centrale Salesforce set-up en app-integratie. Voor de app-authenticatie zetten we ook een Azure & Firebase integratie op.
Dankzij de Salesforce CRM-implementatie wordt er een database opgebouwd en bijgehouden en is het voor ECFS nu ook mogelijk om:
- Vanuit Salesforce informatieve push-meldingen naar de app te sturen
- Chatgesprekken te starten en te voeren met patiënten
- Knowledge articles te publiceren in verschillende talen en deze via de chatmogelijkheden aan patiënten te bezorgen
Wat na de implementatie?
Zoals bij al onze Salesforce implementaties, vinden we het belangrijk dat het ECFS-team verder zelfstandig aan de slag kan met de tool. Daarom gaven we hun een end-user en admin training.
Daarnaast blijven we ook steeds via onze supportwerking ter beschikking van ECFS. De mogelijkheden die dit project naar de toekomst toe biedt zijn oneindig en op deze manier kunnen we snel inpikken wanneer bepaalde optimalisatienoden zich voordoen.
Heeft jouw bedrijf ook digitale ambities? We bekijken graag hoe we deze samen kunnen realiseren met Salesforce!