Home > Blog > Client cases > De overstap van Teamleader naar Salesforce’s Sales Cloud
KMO case Dynatos 1024x521 1
Salesforce implementatie met een marketing automation tool
november 4, 2020
Non profit case Stadslab2050 1 1024x522 1
Breng verschillende stakeholders samen met Salesforce
november 12, 2020
KMO case Easypost 1024x521 1

De overstap van Teamleader naar Salesforce’s Sales en Service Cloud

Client Case: Easypost

Easypost is een Belgische specialist in het managen van verpakkingen en post. Zij verzorgen de distributie van uitgaande brieven, pakjes en aangetekende post. Ze focussen vooral op de optimalisatie voor bedrijfspost en hebben hierbij steeds oog voor hun klantenervaring.

Hun salesprocessen organiseerden ze met teamleader maar naarmate ze groeiden hadden ze nood aan een uitgebreider en sterkere tool. De Sales Cloud van Salesforce had vele functionaliteiten die hen enorm aanspraken, zo is het future-proof en kent het tal van integraties. Omwille van de persoonlijke aanpak gingen ze ook met The Customer Link in zee om de implementatie tot een goed einde te brengen.

 

Fase 1: Start met Sales Cloud

Opgestart met een CRM health check

Door van start te gaan met een health check kreeg TCL al snel zicht op de huidige sales processen, waardoor we de noden goed begrijpen en snel kunnen meedenken. Door dit totale plaatje te stroomlijnen en optimalisatiesuggesties te doen maken we snel vooruitgang voor de implementatie.

Datamigratie van Teamleader naar Salesforce

Door in de eerste sprint te focussen op de specifieke vereisten van de tool en de implementatie-aanpak, was het makkelijk om de data op de juiste manier te migreren van Teamleader naar Salesforce.

Integratie set-ups: Aircall, Zendesk, Hubspot en Showpad.

Daarnaast werd de Sales Cloud gelinkt met Zendesk, Hubspot, Outlook en Showpad. En ook de integratie met Aircall was enorm belangrijk. Easypost moest op het platform namelijk ook hun eigen call center kunnen bouwen.

Na de eerste fase van de integratie gingen we al snel over tot optimalisaties en nieuwe integraties die tool nog gemakkelijk zouden maken op een dagdagelijkse basis.. Een team van Salesforce trailblazers bij Easypost zelf stond in rechtstreeks contact met The Customer Link om dit te realiseren.

 

Fase 2: Start met Service Cloud

Overschakeling van Zendesk naar Service Cloud

Door Sales Cloud intensief te gebruiken voor lead follow-up, creatie van documenten, call center,… werkte ze ernaast nog met Zendesk dat geïntegreerd was met Sales Cloud. Toch wou Easypost graag hun processen en data op één platform centraliseren. Ze kozen daarom ervoor om over te schakelen van Zendesk naar Salesforce’s Service Cloud.

Door de implementatie van Sales en Service Cloud hebben ze nu een 360° overzicht van hun opportuniteiten, contacten, informatie, klanten, etc. Dit zorgt voor betere inzichten maar ook voor betere functionaliteiten voor hun integraties met bijvoorbeeld Aircall. Zo krijgen ze nu bij een inkomende oproep de gelinkte contactpersoon op hun scherm waardoor ze de juiste informatie sneller ter beschikking hebben.

Geüpdatet klanten portaal

Om een volledige synchronisatie te verzekeren zorgde The Customer Link ook dat Easypost’s Selfservice klanten portaal overgezet werd. Deze omschakeling zorgt ervoor dat, in het geval van Easypost, wanneer een medewerker een nieuw knowledge artikel zoals bijvoorbeeld FAQ’s, toevoegt op SFDC (Service Cloud), dit automatisch ook op het portaal van de eindgebruiker te zien is.

Een op maat gemaakte training zorgde ervoor dat de medewerkers op de hoogte waren van alle functionaliteiten die zij voor hun dagdagelijkse gebruik nodig hebben.

De voordelen van een allround CRM platform

Door de omschakeling van platform, kende Easypost enkele voordelen:

  • Integratie tussen call center en sales database
  • Aanzienlijke verbetering van de datakwaliteit
  • Efficiënter proces owv de automatisaties
  • Alle data staat op één platform
  • Alle kennis van contacten, opportuniteiten,… is makkelijk terug te vinden en wordt nog makkelijker aangevuld en geupdate
  • Door het omnichannel gebruik komt elke case direct bij de juiste persoon terecht
  • Rapporten worden gemakkelijk getrokken

Heb jij een gelijkaardige uitdaging?

Terug naar client stories

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *