Home > Blog > Client story > De meerwaarde van Salesforce Sales Cloud voor een ecosysteem aan partnerbedrijven
Non-profit case ArmenTeKort
TCL steunde ArmenTeKort met hun Pardot optimalisatie
april 2, 2021
Synchroniseer mails, afspraken en events met Salesforce via Lightning Sync of Einstein Activity Capture
Synchroniseer mails, afspraken en events met Salesforce via Lightning Sync of Einstein Activity Capture
april 13, 2021
Case Hyperion Group

De meerwaarde van Salesforce Sales Cloud voor een ecosysteem van partnerbedrijven

Maak kennis met Hyperion Group, deel van Cronos

First things first, this is an inside job! In de hiërarchie van Cronos bedrijven, waartoe ook The Customer Link behoort, is de Hyperion Group één van de clusters.  Concreet maakt The Customer Link deel uit van de Hyperion Group, en focussen wij dus samen met een 30-tal andere bedrijven op de digitale transformatie van onze klanten.

Vanuit verschillende locaties in Vlaanderen helpen wij een diverse waaier aan klanten. Enthousiasme, creativiteit en professionalisme staan altijd voorop en vaak werken wij ook aan projecten samen met een aantal van onze directe partners binnen de Hyperion Group.

 

Salesforce Sales Cloud als antwoord op jouw sales uitdagingen

Binnen de Hyperion cluster staat ieder bedrijf zelfstandig op eigen benen: eigen klanten, eigen salesteam, eigen marketingteam, eigen beleid en een eigen visie. Deze individuele kenmerken worden echter steeds versterkt vanuit de groep.
Zo zorgt het sales team van Hyperion voor een extra aanvoer van uitdagende projecten die extern aangedragen worden, maar kunnen bestaande projecten in verschillende fases ook gemakkelijk tussen partners verdeeld worden om zo de verschillende expertises optimaal te benutten. Met andere woorden: Hyperion Group is een gezond ecosysteem van experten.

 

Een sales omgeving heeft vaak dezelfde uitdagingen waardoor men ook streeft naar dezelfde oplossing: een gecentraliseerd CRM-systeem, waarin alle informatie beschikbaar is in een oogopslag, en waarin alle teamleden vanuit hun eigen perspectief de juiste informatie kunnen ophalen.

Specifiek wilde Hyperion hieraan gekoppeld een systeem dat potentiële klanten via de website toelaat rechtstreeks een gepersonaliseerd advies of offerte aan te vragen.
En tot slot: een datamigratie vanuit het huidige systeem, om geen informatie te verliezen, en bovendien in dezelfde terminologie te blijven werken.

Salesforce biedt, zoals jullie weten, al de mogelijkheid om dit gecentraliseerde CRM-systeem op te zetten.  In 1 enkele sprint gingen we aan de slag:

  • Een sales proces waarbij leads via een web-to-lead form aangeleverd kunnen worden, maar ook 1 voor 1 of via lijsten worden ingeladen
  • Een hiërarchie en rolverdeling waarbij ieder teamlid zijn kwaliteiten kan aanspreken, maar ook zijn specifieke taken kan uitvoeren
  • Een outlook integratie met email templates, om gemakkelijk de juiste en dezelfde informatie te kunnen voorzien voor verschillende klanten
  • Data migratie vanuit het huidige bestaande systeem, om geen gevoelige of belangrijke informatie verloren te zien gaan

“Structuur, overzicht, stap-per-stap begeleiding en een contactpersoon die steeds bereikbaar is: deze combinatie zorgt voor een succesvol project. Het professionalisme van het TCL team staat buiten kijf!” – Esma El Harti, Sales partner Hyperion Group

 

Sales met Salesforce werkt, ongeacht de grootte van jouw bedrijf

Elk bedrijf, groot of klein, kan starten met Salesforce. De meerwaarde ligt in Salesforce’s Cloud Solutions. Als je klein start weet je direct dat je futureproof bent om op te schalen wanneer dit nodig zou zijn.  De voordelen van ’s werelds nummer 1 CRM software zorgen snel voor jouw ROI.

 

Wil je up to date blijven over onze product updates, clientstories, nieuwe Salesforce releases en meer? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief.






Terug naar client stories