Home > Customer Journey Map Template

Customer Journey Map Template

Breng de weg van je klanten in kaart

Als verkoper van producten of diensten is het belangrijk dat je aanwezig bent en actie onderneemt op elke stap die prospecten en klanten nemen om tot bij jou te geraken. Met andere woorden: dat je de juiste boodschap, op het juiste moment, via het juiste kanaal, bij de juiste persoon krijgt.

Om dit te kunnen doen moet je wel eerste weten welke stappen jouw prospecten en klanten nemen. Tip: baseer je hierbij niet op je buikgevoel, maar ga aan de slag met customer journey mapping! Hierbij breng je alle contactpunten tussen een consument en jouw merk, product of dienst in kaart.

Eenvoudig en gratis 🙂🙂🙂

The Customer Link helpt je hierbij graag, met onze Customer Journey Map Template. Deze is zeer gemakkelijk te gebruiken a.d.h.v. invulbare vakjes en klikbare emoji’s. Download nu gratis onze checklist:

 


Download gratis de Customer Journey Template

We've got you covered, met deze checklist zet je al je eerste stappen voor je Customer Journey!


    Hero image homepage

    Hoe ga je aan de slag met de Customer Journey Map Template?

    Overloop de verschillende fases in de reis van jouw klanten: awareness, consideration, decision, use en loyalty. Per fase ga je kijken naar de acties die je klanten ondernemen, de aanrakingspunten met jouw product of dienst, de emoties die ze hierbij voelen, de pijnpunten en mogelijke oplossingen.
    Alle bevindingen noteer je in de Customer Journey Template in de invulbare vakjes of door het aanduiden van de toepasselijke emoji’s.

    Extra tips:

    • Leef je zo goed mogelijk in in jouw klanten. Niet iedereen gedraagt zich exact hetzelfde als jou bij de aankoop van een product of dienst.
    • Vul de Template in voor je verschillende klantenpersona’s of doelgroepen. Zo zal duidelijk worden dat je verschillende doelgroepen ook een verschillende aanpak vereisen.
    • Betrek meerdere collega’s bij het invullen van de template. Zo zal het een stuk makkelijker en sneller gaan!
    • Ben je klaar? Deel dan de opgestelde customer journeys met je collega’s van marketing, sales, de klantendienst… Zo kunnen jullie allemaal op basis van dezelfde klantenreis te werk gaan.

    Hulp nodig?
    Neem dan contact met ons op, wij denken graag actief mee bij jouw customer journey mapping!