Home > Blog > Client story > Bepalen van het beste CRM-systeem na een fusie voor Tosca
Salesforce Service Cloud - Afdeling Omgeving Stad Antwerpen
Afdeling Omgeving Stad Antwerpen zet de volgende stap in digitalisering klantopvolging dankzij Salesforce Service Cloud
april 25, 2022
Stagiair Olivier
Achter de schermen bij The Customer Link: stagiair Olivier Du Four
juni 9, 2022
Tosca CRM system after a merger

Bepalen van het beste CRM-systeem na een fusie voor Tosca

Ken jij de groene plastic bakken gevuld met fruit bij Colruyt en Aldi? Wel, deze zijn van Tosca. Tosca is een wereldwijde leider in herbruikbare verpakkingsoplossingen voor voedselvoorzieningsketens.

Onlangs heeft Tosca Polymer Logistics (ISR) en Contraload (BE) overgenomen. Door deze fusie zijn zij een nog sterkere partner, met een wereldwijd bereik en een robuuster productportefeuille geworden. Maar deze fusie resulteerde ook in veranderingen met betrekking tot hun CRM-systeem.

Eén IT-landschap creëren

Allereerst was het de taak van The Customer Link om Tosca’s CRM-systeem operationeel te houden. Daarnaast was bij Tosca EMEA de behoefte ontstaan om één IT-landschap te creëren met Tosca US. Terwijl Tosca US Salesforce gebruikt als CRM-systeem, gebruikt Tosca EMEA Microsoft Dynamics in combinatie met Dell Boomi. Hun behoefte: een high-level analyse van welke tool Tosca het best zou gebruiken.

De uitdagingen

Onze opdracht startte toen het bedrijf nog Contraload heette (nu Tosca) en alles begon te veranderen naar Tosca’s nieuwe manier van werken. Het was een uitdaging om ons aan te passen aan de nieuwe omgeving en processen, aangezien we een functie met veel verantwoordelijkheid overnamen. Maar dat is wat we bij The Customer Link het liefste hebben: uitdagingen!

Bepalen van het beste CRM-systeem na een fusie

Zoals uitgelegd was de opdracht voor The Customer Link het onderzoeken en analyseren van een mogelijke migratie naar Salesforce. Deze analyse omvatte een volledige scan van het huidige Dynamic CRM, met als doel het vertalen van alle assets naar werkbare Salesforce-acties.

Naast de inschatting van de migratie moesten we ook rekening houden met change management. Alle interne medewerkers zijn gewend te werken met het huidig systeem, dat bovendien voor hen prima werkt. Het is een grote uitdaging om al die medewerkers te overtuigen van een nieuw systeem en hun te leren hoe ze het moeten gebruiken.

Het resultaat

De beslissing over het CRM-systeem kan nu genomen worden op basis van data en objectieve argumentatie, in plaats van alleen op buikgevoel. Dit maakt onze opdracht tot een succes en laat zowel Tosca als onze consultants achter met een goed gevoel!

Wil jij ook advies over je CRM-systeem vanwege een fusie of andere veranderingen? Vraag jij je af of Salesforce de juiste tool is voor je bedrijf? Wij adviseren je graag!

 
 
Terug naar client stories