Home > Blog > Client cases > Agile implementatie van Salesforce
Breng verschillende stakeholders samen met Salesforce
november 12, 2020
Hoe Pardot jouw sales en marketing team herenigt
november 19, 2020

Agile implementatie van Salesforce

Client Case: AAL

De Europese bevolking heeft enorme veranderingen ondergaan, mensen leven langer dan ooit tevoren. Deze vergrijzing brengt veel uitdagingen met zich mee wat levenskwaliteit voor ouderen betreft. Maar het biedt ook een grote kans: de verbonden technologie gebruiken om oplossingen en producten te creëren die het leven van mensen kan veranderen.

AAL is als non-profit een gevestigde waarde in Europa

AAL is een financieringsprogramma om deze kans te verankeren door industriële kansen te versterken op vlak van technologie en innovatie. Ze doen dit door projecten te financieren die marktklare producten en diensten voor ouderen creëren. Elk project bestaat uit KMO’s, onderzoeksinstellingen en eindgebruikersorganisaties. Sinds 2008 hebben ze zo 220 projecten kunnen financieren.

AAL investeerde snel in een eigen gebouwd programma om het overzicht te houden en hun partners, projecten en financieringen te monitoren. Deze voelde al snel traag en log aan. Hun behoeftes veranderde en dit programma kon niet meegroeien.

Stem Salesforce volledig af op jouw noden

In 2019 koos AAL daarom voor The Customer Link om hun digitale noden in kaart te brengen en op te lossen. Concreet hadden ze 2 vragen voor ons: het bouwen van een partnerportaal en het opzetten van een projectmanagementstool voor datamigratie van hun oude tool naar Salesforce.

Partnerportaal

Voor AAL was het belangrijk dat organisaties terecht konden op een geïntegreerd platform op hun website waar organisaties hun projectideeën kunnen uploaden en partners kunnen zoeken om mee samen te werken. Daarnaast moeten organisaties zonder een idee, projecten kunnen vinden om aan mee te werken.

Door het bouwen van een uitgebreid zoekportaal via Salesforce zijn organisaties nu in staat om te zoeken naar specifieke projecten die zowel aan de vraag- als aan de zoekcriteria van de organisatie voldoen.

Projectmanagementtool

AAL wou hun huidige tool omvormen tot een op maat gemaakte Salesforce omgeving die aan al hun eisen en behoeften voldoet. De grootste meerwaarde van Salesforce als nieuwe platform was dat hun huidige bedrijfsprocessen gecombineerd kunnen worden met automatiseringsregels en valideringsregels.

The Customer Link zorgde in de eerste fase voor een grondige procesanalyse, een optimaliseringsvoorstel en nadien deed TCL een datamigratie van de oude tool naar Salesforce.

Agile aanpak

Het was belangrijk voor AAL dat ze direct actief konden werken met Salesforce van zodra de licenties er waren. The Customer link verzekerde een agile aanpak waarbij er met een snelle en kleine sprint werd gestart waarop er werd verder gebouwd.

Aan de hand van een aantal workshops waarbij de noden verdiept werden, implementatieproces en een aantal extra optimalisaties along the way zorgde TCL voor een toekomstbestendig platform waarbij er minder ruimte is voor het maken van fouten en makkelijk rapporten getrokken kunnen worden. Dit monitoringluik is enorm belangrijk voor een non-profit organisatie.

We hadden het gevoel dat The Customer Link de behoeften en de verschillende manieren van werken van een non-profit organisatie echt begreep. Ze hebben naar onze behoeften geluisterd en workflow in het nieuwe platform uitgelegd. Dit is een perfecte start voor een digitale transformatie van onze organisatie en we kijken uit naar toekomstige projecten en initiatieven.

Heeft deze case jou geinspireerd? Of heb je een soortgelijke uitdaging?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *