Home > Blog > Client story > Afdeling Omgeving Stad Antwerpen zet de volgende stap in digitalisering klantopvolging dankzij Salesforce Service Cloud
i3-group-salesforce optimalisatietraject
Het Salesforce optimalisatietraject van i3-Group
maart 30, 2022
Tosca CRM system after a merger
Bepalen van het beste CRM-systeem na een fusie voor Tosca
mei 16, 2022
Salesforce Service Cloud - Afdeling Omgeving Stad Antwerpen

Afdeling Omgeving Stad Antwerpen zet de volgende stap in digitale klantopvolging dankzij Salesforce Service Cloud

In de zomer van 2021 maakte The Customer Link kennis met de Afdeling Omgeving van Stad Antwerpen. Zij lichtten hun visie op de digitalisering van hun werkomgeving toe en spraken meteen de voorkeur voor Salesforce als back-office tool uit. Hiervoor kreeg de afdeling Omgeving binnen Stad Antwerpen reeds de nodige steun en goedkeuring. Om een gepaste introductie van Salesforce Service Cloud binnen de dienst te structureren en te vertalen in een oplossing én implementatieaanpak op maat, stelden we voor om een ontdekkingsanalyse uit te voeren.  

Wat houdt de ontdekkingsanalyse in?

In de ontdekkingsanalyse ligt de focus op inzicht krijgen in de huidige manier van werken en de noden. Aangezien er een uitgesproken behoefte was aan integraties met de front-end kanalen van de dienst en andere applicaties van Stad Antwerpen, was deze analyse een absolute must. De ontdekkingsanalyse bestond uit de volgende 5 fases:

  • Analyse van de huidige werking;
  • Online introductie tot Salesforce;
  • Functionele requirement definitie;
  • Technische analyse;
  • Implementatie scoping.

Volgende stap: Salesforce Service Cloud implementatieplan 

Na de ontdekkingsanalyse startten we met de uitwerking van een Salesforce implementatieplan. TCL en afdeling Omgeving hadden het gezamenlijke doel om een implementatieplan te finaliseren met een duidelijke gefaseerde roll-out, projectplanning en gedetailleerd budget. In het voorjaar van 2022 gaat TCL met dit plan aan de slag en zal deze Salesforce implementatie zorgen voor:

  • Een vergrote efficiëntie van de back-end verwerking van aanvragen d.m.v. de automatische verwerving van vragen in Salesforce, geautomatiseerde taken en processen, een betere opvolging en rapportering, slimme dispatching van vragen en meer…
  • Een geoptimaliseerde service naar de burger/aanvrager door snellere responstijden, een betere opvolging en een éénduidigere manier van antwoorden.

Wil je jouw werkomgeving ook digitaliseren? Contacteer onze experten en ontdek wat Salesforce Service Cloud voor jouw bedrijf kan betekenen.    

 
 
Terug naar client stories